Florida januari 2015 - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Yolanda Landman - WaarBenJij.nu Florida januari 2015 - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Yolanda Landman - WaarBenJij.nu

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

23 Januari 2015 | Verenigde Staten, Key West

Vandaag weer wat later wakker geworden, wel meteen weer verslag gaan schrijven, daarna douchen en ontbijten. Rene2 heeft al lekker vers stokbrood gehaald, eitjes zijn gekookt en de tafel buiten gedekt. Het is vanochtend iets meer bewolkt maar wel goed van temperatuur, als we ontbijten wordt het al warmer en dus besluiten we om straks eerst een stukje te gaan wandelen en te kijken of het strand hier een beetje in de buurt ligt. We lopen via ht compound en vragen een bewoonster hoe bij het strand te komen. Ze zegt dat we toch naar de weg moeten en niet tussendoor kunnen omdat het vliegveld daar ligt, dus gaan we naar de weg en steken daar over. We lopen op een fiets/wandelpad naast het water. Er loopt en fietst van alles langs ons heen en af en toe moeten we opzij springen. Ook komen we de vermoedelijke vader van Dries Roelvink tegen die op zijn fiets niets anders aanheeft dan zijn kleine gele zwemslipje. Op een gegeven moment, als we vinden dat het strand toch wel wat verder is dan gedacht draaien we om en lopen langs het heldere water waar we ineens van alles zien zwemmen, vissen, een klein kwalletje, grote naakt zeeslakken, een groene murene en een mamarog met kleintje (of wat het dan ook mogen zijn). We zijn helemaal enthousiast, wat 'n wildlife hebben we vandaag gespot! Daarna lopen we via Hotel Double Tree, waar afgelopen zomer Jacq en Rob verbleven, terug naar ons app. Daar lopen heel veel ibissen rond, denken zeker dat het 't Ibis hotel is ipv het Hilton. Omdat het inmiddels zo warm is geworden gaan we spullen pakken om naar het strand aan het zuidpunt vh eiland, NP Beach/Fort Zachary Taylor. Daar aangekomen, 8$ hebben betaald, gaan we naar het strand wat bestaat uit witte kiezelstenen, bij de pier een stukje verderop lijkt het zand fijner dus lopen we daarheen en gaan lekker liggen. Af en toe is er wat bewolking, maar verder prima weer. De mannen lopen richting het Fort wat ze willen bekijken, met foto en filmcamera. Wij blijven lekker op onze handdoekjes in de zon/wolkjes liggen. Als ze terug komen horen we dat ze mooie vogels en een grote leguaan hebben gezien en met de foto's als bewijsmateriaal! Na onze yoghurtjes merken we dat het die middag niet meer schoon zal trekken, in de donkere bewolking verderop zien we zelf kleine trechtertjes van een mogelijke windhoos, dus gaan we spullen pakken en via de KMart en Publix terug naar huis. Als we op het balkon lekker aan de broodjes brie en geitenkaas zitten barst het inene los, dus snel naar binnen om te schuilen. Maar net zo plots en hevig als het begon houdt het ook weer op. Die avond willen we naar Key StockIsland net voorbij Key West om daar in het restaurant Hogfish Bar Grill te gaan eten. We stonden er gisteravond al voor de deur, maar toen was het zo druk, rijen mensen die stonden te wachten, daar hadden we geen zin in. Vanavond dus weer proberen, als we beneden zijn om naar de auto te lopen zien we een hele familie wasbeer die daar kennelijk voedsel zoekt. Ook hier weer foto's van gemaakt natuurlijk! Daarna in de auto op weg naar t restaurant, we hebben meer geluk en krijgen direct een tafel buiten, onder de parasol. Het is nog heerlijk dus geen probleem. Rene2 en Martine bestellen een soort enchillada's met lobster, rice & beans, Rene1 de Vandenburger met frites en ik een kipsandwich ook met frites. Het smaakt allemaal fabtastisch, wat het eten betreft hebben we toch elke keer nog goede keuzes gemaakt!! Na het eten rijden we met volle buiken terug naar het appartement, waar we buiten op het terras/binnen op de bank lekker bijkomen...zal vanaaf niet laat worden..

• 24 Januari 2015 - 20:41

Frank:

Hoi genieters,

Ziet er allemaal goed uit wat jullie doen, lekker ontspannen. Weet alleen niet of ik het echt heel leuk zou vinden als ik zomaar een leguaan tegen zou komen, de wasbeertjes dan weer wel, die zien er schattig uit.

Ben benieuwd naar de rest van de reis.

frank

ps: toevallig net 10min. geleden de tickets geboekt voor Florida op 5 sept.
    de voorbereiding kan nu echt beginnen. jippy

Verslag uit: Verenigde Staten, Key West

Florida januari 2015

Vorige week kwam zo maar inene het idee op om in de koude wintermaanden een reisje naar de zon te boeken. We gingen eerst kijken naar de Kaapverdische Eilanden, maar omdat dit toch een beetje prijzig was kwam onze keuze al snel uit op Florida. Beetje brainstormen van hoe en wat daar te doen en rondvragen of we een stel met ons mee konden laten gaan. Bij onze 1e keuze, Rene en Martine, was het eigenlijk al direct raak. Binnen een week na het idee werden de tickets naar Miami al geboekt. Buitenkansje om met Arkefly te gaan voor 399€ pp. Omdat we alle 4 al eerder in Florida zijn geweest en daar het eea hebben gezien willen we nu helemaal naar Key West om daar wat dagen te blijven rondhangen en verder willen we een week een huis gaan boeken aan de Mexicaanse kust in de buurt van Napels, Coral Cable of Sanibel Island. Hotel in Key West geboekt voor 3 nachten: check! We hebben een aantal villas op het oog in Cape Coral, we willen daar zo'n 9 dagen blijven en hebben een optie op Villa Willy, die naar ons idee redelijk in prijs is!! Nu even wachten op confirmation van Simone! ook de ESTA gecontroleerd op geldigheid: check! We gaan lekker ;). Vandaag eindelijk villa Willy geboekt en betaald, voor 10 dagen. Nu nog hotelletje zoeken voor aankomstdag, in de buurt van Miami en de laatste nacht, dat zal dan misschien Ft Lauderdale worden. Heerlijk vooruitzicht!