Dag 20; LA & Redondo Beach - Reisverslag uit Redondo Beach, Verenigde Staten van Yolanda Landman - WaarBenJij.nu Dag 20; LA & Redondo Beach - Reisverslag uit Redondo Beach, Verenigde Staten van Yolanda Landman - WaarBenJij.nu

Dag 20; LA & Redondo Beach

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

02 Juni 2013 | Verenigde Staten, Redondo Beach

Vanmorgen zijn we al weer vroeg uit de veren, om half 9 gaan we ontbijten in de lobby van het hotel, en hoewel het een prima hotel is, is het ontbijt wat simpel. We eten wat toast, cornflakes, 1/2 wafel maar verder is er ook weinig meer. Na het ontbijt gaan we de tassen inladen en het is al weer flink warm geworden. We gaan vandaag weer terug naar de kust en dat zal zo'n ruime 2 uur gaan duren. Al snel merken we dat we echt terug zijn in de drukte, de wegen worden breder en al drukker, zeker vlakbij Los Angeles. Af en toe kunnen we niet harder dan stapvoets, maar uiteindelijk zien we de letters "HOLLYWOOD" boven op de berg staan. Daar rijden we als eerste heen: Mullholland Dr. Het is even een fikse, bochtige weg omhoog tot je niet verder kunt. Daar is het ook een komen en gaan van mensen die net als wij foto's willen maken van de letters. Helaas is het nogal wat bewolkt (temperatuur is prima) en hangt er een soort van smog boven LA, dus de foto's van het vergezicht vanaf boven vallen wat tegen. Na deze klim rijden we terug naar beneden richting Hollywood Blv waar we de auto parkeren en lopen via de sterren op de grond naar het Chinese Theater, om de Walk of Fame te bekijken. Ook daar is het weer erg druk en erg commercieel. Je wordt constant aangeklampt of je een rondtour of sightseeing wilt maken, pff we hebben daar dus geen zin in! Hierna lopen we weer snel terug naar de auto, we hadden maar 45 min de tijd, meer kwartjes hadden we niet, hihi. Gelukkig hebben we het gered zonder weggesleept te zijn dit keer. Los Angeles is ook niet echt heel bijzonder om te bezichtigen, althans dat vinden wij. We gaan nu op weg naar Culver City, waar we in een grote mall wat gaan shoppen, als eerste naar Bath & Body works, voor de mini flesjes handzeep. Martine heeft een bestelling van hier tot Tokyo, dus dat wordt leuk als we volgende week op schiphol worden aangehouden en ze invoerrechten moet betalen...Nou ja, in ieder geval is deze opdracht vervuld. Verder niet echt heel veel gekocht, tenminste , wij niet! Wel nog een hotdog gegeten en Rene wat frietjes erbij, want we hebben toch wel weer trek gekregen. Dan naar Redondo Beach gereden, inmiddels is het behoorlijk bewolkt en de temperatuur gezakt naar zo'n 19c, en dat is koud in vergelijking met gisteren rond de 40! Bij het hotel ingecheckt en even lekker een poosje uitgerust. Dit hotel is trouwens de minste van allemaal die we tot nu toe hebben gehad. Maar goed 1 nachtje slapen hier gaat wel lukken. Om een uurtje of 17.30 gaan we een stukje lopen naar het strand, ondanks dat het fris is is het wel erg druk, het ziet er ook heel gezellig uit. Allemaal restaurants, winkeltjes en een mooie pier met veel vissers en heel veel wandelaars. We drinken er een borrel (cocktail) in een bar op 1hoog, met rondom allemaal ramen met uitzicht op de zee en de pier met winkels. We krijgen er lekker wat zoutjes bij, dus dat is gezellig. Na het drankje toch maar de auto gepakt op zoek naar een restaurant, uiteindelijk komen we terecht bij Sizlers, waar we een heerlijke steak of steak met shrimps eten, met daarbij salade en geroosterd kaasbrood. Het smaakt allemaal prima. Nu terug naar het hotel en bij gebrek aan lobby oid gaan we maar naar onze eigen kamers. Morgen gaan we verder richting Santa Barbara....

• 02 Juni 2013 - 10:24

Frank:

Heb even een weekje gemist i.v.m. vakantie (ook lekker trouwens) en ben nu alles aan het inhalen. De verhalen lezen heerlijk weg, jullie zien veel en maken een hoop mee. Dat van het hotel in CA vond ik wel heel erg leuk, gelukkig maar dat jullie niets hoefeden te betalen. Lake Havasu en Yoshua Tree zijn wij nooit geweest dus ben straks als jullie terug zijn benieuwd naar de foto' s daarvan. Nu weer in het drukke kust gebied, zal nog een mooie rit worden terug naar S.F.