Dag 16; Grand Canyon dag 2. - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Yolanda Landman - WaarBenJij.nu Dag 16; Grand Canyon dag 2. - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Yolanda Landman - WaarBenJij.nu

Dag 16; Grand Canyon dag 2.

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

29 Mei 2013 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Vanmorgen om half 9 afgesproken voor het ontbijt, het is vrij druk, dus wachten we even. Het ontbijt is ook hier weer goed, behalve dat ze nergens wat hartigs op brood hebben voor de liefhebbers en dit x ook geen eitjes. Na het ontbijt gaan wij even tango-en met Janneke, ze zit helemaal netjes klaar met Tygo op schoot, maar hij trekt een lipje zodra hij ons hoort en niet ziet, hij snapt het gewoon nog niet! Janneke verteld dat alles goed gaat en het mooie weer na 2 dagen, in Alkmaar, alweer minder gaat worden, helaas. Na het gesprek gaan we weer op weg naar de Grand Canyon, maar eerst even Williams in voor wat broodjes. We zien daar de doos met 3l chablis wijn die we nu ook hebben, dus daar nemen we nog een doos van mee, altijd lekker! Dan op naar GC np. We rijden nu met de auto een stukje verder het park in, want we willen de rode lijn van de shuttle nemen. Onderweg zien we weer 3 Elk's (of zijn het Elken?) naast de auto. We rijden met de shuttlebus mee tot het einde en vanaf daar gaan we de mooie wandeling langs alle uitzichten op de canyons lopen. In totaal is deze loop 12 km. Het is vandaag wat bewolkt en dat is jammer omdat er nu wel schaduwen over de mooie canyons liggen, het is gelukkig niet koud, zeker niet als je wandelt. Deze route kwam me bekender voor dan die van gisteren, want ik had steeds in mijn hoofd dat er veel gelige kleuren waren en gisteren was dat veelal alleen rood. Het is alweer bijna 18 jaar geleden dat we daar waren met de jongens, dus ook de kleuren kunnen inmiddels wat veranderd zijn door weersomstandigheden e.d. We maken weer heel wat foto's tijdens de wandeling, onderweg eten we ook op een bankje met prachtig uitzicht alle 4 een banaan, dat geeft weer energie, en is maar goed ook! Rene2 en Martine lopen de hele wandelroute, maar R1 en ik gaan tussendoor 2x op de bus, ik heb wat last van mijn rug en vind de wandeling zo wel mooi geweest. Als wij bij het beginpunt zijn moeten zij nog een stuk lopen. Omdat het wat donker wordt (dreigend weer) besluiten wij om vast naar de auto te gaan, we smeren daar onze broodjes met ham, eten wat pinda's en chipjes en rijden daarna terug naar waar we hebben afgesproken. We zien ze dan net de weg oversteken en Rene toetert snel, voor ze de trap af verdwijnen. We gaan nu op zoek naar een plekje om de broodjes te eten en voor we die vinden is het inmiddels 17.00u, en dat voor ons middagmaal! We hebben weer een fantastische dag gehad, mooie dingen gezien, heerlijk gelopen, en genoten van de prachtige Grand Canyons! We rijden nu maar weer verder terug naar het motel, onderweg bij Bedrock nog even gestopt om op de foto te gaan in de Flinstone-auto! Herinneringen aan zo lang geleden...Als we bij het hotel zijn aangekomen, gooi ik even een wasje in de machine en R1&2 en M gaan inmiddels een hotel zoeken voor morgen. Dat wordt Hidden Palms in Lake Havasu. Dagje bijkomen morgen, heerlijk ;). Die avond rijden we naar Williams waar we bij het Italiaanse restaurant Station 66 een hapje gaan eten, omdat we om 17.00u pas ons broodje hebben gegeten denken we dat we niet zoveel zullen nemen, maar het is inmiddels 21.00u en het ruikt eigenlijk best lekker in het restaurant. Wekkjken dus gewoon weer op de kaart en de 2 mannen en ik bestellen pizza, Martine een lasagna. Het ziet er heerlijk uit allemaal en zo smaakt het ook! Rene1 neemt nog een tiramisu na en wij alle 4 een kleine espresso, die zowaar ook goed smaakt! Daarna nog even door wat winkeltjes gelopen, waar ze hele leuke dingen verkopen. Het hele stadje is in de ban van de Route 66, die daar natuurlijk al van oudsher doorheen loopt, hun hoofdstraat heet dan ook de Mainstreet of America! Na het shoppen terug naar het hotel waar we bij R&M in de kamer nog even aan de wijn gaan en wederom een hotel boeken alvast voor donderdag (geloof ik, ben hier helemaal de dagen kwijt) in Palmsprings! Dan lekker slapen...

• 29 Mei 2013 - 14:04

Marja:

Hoi allemaal,

Een tijdje de verslagen niet gelezen,maar toen ik weer begon had ik er bijna een halve dagtaak aan om al die lange verslagen te lezen.Heel geweldig wat jullie allemaal meemaken,maar ook wat een werk om die verhalen te schrijven.Ik denk wel dat het verstandig is om meteen alles te noteren,want omdat jullie zoveel doen en zien,weet je na een tijdje niet meer precies hoe het allemaal was.Geniet er nog maar van en nog heel veel reisplezier!Groeten en liefs Marja