Dag 13; Mesa Verde - Reisverslag uit Cortez, Verenigde Staten van Yolanda Landman - WaarBenJij.nu Dag 13; Mesa Verde - Reisverslag uit Cortez, Verenigde Staten van Yolanda Landman - WaarBenJij.nu

Dag 13; Mesa Verde

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

26 Mei 2013 | Verenigde Staten, Cortez

'n Kleine change of plans, want alle hotels in Page en omgeving zitten vol, het is nl Memorial weekend. Omdat Rene2 ook altijd graag naar Mesa Verde willde kunnen we gelukkig nog wel een hotel in Cortez, Colorado reserveren. Als we rond 8.40u aan het ontbijt gaan in Inn at the Canyons in Monticello, is het hier bewolkt en vrij winderig. Het ontbijt is summier, maar we hebben genoeg. We vertrekken richting Colorado en zien in de verte het blauw al door de wolken heen komen en de temperatuur loopt snel op. Na een goed uur zijn we al bij het volgende hotel, Days Inn, al hebben we wel even moeten zoeken, omdat we 2 adressen hadden, maar we zitten goed. De kamers zijn nog niet klaar, dus gaan we eerst wat boodschappen, proviand en weer wat shirts ed halen en dan op naar Mesa Verde NP. Het is vrij dichtbij en zoals gebruikelijk gaan we ook hier weer eerst wat info halen bij het VC. Een vriendelijke rancher vertelt ons wat we allemaal kunnen doen of juist niet. Wij gaan voor juist niet, want heel veel bezichtigingen is klauterwerk via enge trappen en tunneltjes en dat willen we nu eigenlijk juist niet. Gewoon erheen rijden en daar rondlopen kan ook, zegt hij! Dan lopen we nog door de Indian Market, waar ze allerlei Indiaanse spullen verkopen, mooi maar hoe krijg je het weer allemaal mee naar NL? We gaan dus met de kaart vh park een eind rijden, we moeten behoorlijk stijgen naar zo'n ruim 2100m, maar daar heb je ook wel mooie uitzichten, je ziet de oude grotwoningen van de Indianen die daar hebben geleefd. We zien grote groepen die wel gaan klimmen, maar het is er ook weer heel warm, dus zijn we alle 4 blij dat we dat niet hoeven doen. Na wat te hebben rondgelopen en foto's gemaakt gaan we ergens een picknicktafel opzoeken, waar we heerlijk in de zon onze heerlijke bruine broodjes met kaas, turkey, tomaat en pickles opeten. Mmm, smaakt weer goed vandaag, daarna nog een yoghurtje en we zijn klaar. We rijden weer helemaal terug naar beneden, langs het VC en terug naar het hotel, waar we heerlijk bij de pool gaan liggen, even wat kleur opdoen! Bij zessen besluiten we dat we vanavond wat gaan bbq-en, er staan tafels en bbq's bij het motel, dus snel bij de Walmart vlees, stokbrood, aardappelsalade, kruidenboter etc gekocht en wat bordjes, messen en vorken. Nu even lekker uitrusten, hotel voor morgen zoeken in de buurt bij het Monument Valley en in de richting van de Grand Canyon.....Druk, druk, druk, maar wel erg leuk, we beleven en zien zo veel...!

• 26 Mei 2013 - 08:04

Meta Breebaart:

hi globetrotters, ziet er allemaal goed uit zeg! jullie genieten met volle teugen denk ik! knap Yol dat je het nog kan opbrengen om die verslagen te maken na zo'n vermoeiende dag! have fun! xx Meta