Dag 6; Death Valley. & Las Vegas - Reisverslag uit Bishop, Verenigde Staten van Yolanda Landman - WaarBenJij.nu Dag 6; Death Valley. & Las Vegas - Reisverslag uit Bishop, Verenigde Staten van Yolanda Landman - WaarBenJij.nu

Dag 6; Death Valley. & Las Vegas

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

20 Mei 2013 | Verenigde Staten, Bishop

We zijn even weggeweest vanwege gebrek aan wifi, maar hier zijn we weer..
Zaterdagochtend vertrekken we uit Bishop, gaan even langs de NL-se bakkerij Erik Schat's om heerlijke broodjes te halen, die we buiten voor het ontbijt opeten, mmmm heerlijk! Als we dat op hebben halen we meteen 4 lekkere broodjes met roast beef voor ergens onderweg. leuke zaak trouwens, Frank! Nog even tanken en dan gaan we via Lone Pines naar de Death Valley. Onderweg loopt de temperatuur buiten al flink op. Onderweg stoppen we een enkele keer om wat foto's te maken en we gaan er even uit bij Stove Pipe Wells. Het is hier echt heel warm, we lopen wat rond en gaan dan in de Saloon een lekker glas fris drinken, he daar knappen we van op. na deze stop rijden we door tot de zandduinen en verbranden onze voeten aan het hete zand, maar we willen even op de foto met het woestijnzand. Daarna flink doorgereden via Beatty, inmiddels in Nevada. In een park gaan we heerlijk in de zon op een picknickbank onze broodjes opeten en dan weer verder op weg naar Las Vegas. Onderweg kom je bijna geen auto tegen totdat we vlak bij LV komen, inene is het daar onwijs druk. De enorme stad rijst zomaar uit het niets op, de grote toren van Stratosphere zie je van verre en daarna alle ander hoge torens e.d. We gaan naar ons Terrible Hotel en checken in. We krijgen kamers op de 2e etage, niet vlak bij elkaar dit keer, maar dat geeft niet. We hebben afgesproken om lekker bij het zwembad te gaan liggen in de zon, dus dat is even lekker bijkomen! Rond een uur of half 7 gaan we ons opfrissen en dan naar de Strip. We twijfelen maar gaan toch met de auto, het is best moeilijk om ergens een plek te vinden om te parkeren, tegenover Circus Circus zien we een ruime parkeerplaats, de eerste rijen zijn voor het restaurant, maar daarachter plek genoeg, dus de auto fijn neergezet. Het is onwijs druk op de strip, het is zaterdagavond dus vandaar. We kijken onze ogen uit, wat een enorme hotels, zo mooi en groot en wat een verschil weer met 18 jaar geleden! Het lijkt wel of we in Disney lopen, met al die kleuren, lampjes, muziek en de hele poppenkast, geweldig! We lopen wat af daar op zoek naar een plek waar we kunnen eten, maar bij de meeste tenten is er een wachtlijst van minimaal 1 tot anderhalf uur, balen ;(. Ergens wat te drinken gehaald in een winkel bij Parijs, onder de IJffeltoren. We lopen inmiddels een beetje terug naar de auto als we bij de Mac wat gaan eten, het is niet anders, om 22.45u zitten we aan de burger/ club menu! Nog het laatste gedeelte naar de auto, de afstand valt best tegen, we hebben allemaal moeie voeten, maar ja we moeten toch terug. Bij de parkeerplaats aangekomen lopen we op de auto af, maar oeps...waar is die gebleven...? We hadden ' m toch echt hier neergezet. Het zal toch niet, gestolen...weggesleept?? Een vrouw van de Peppermill (restaurant) vraagt wat er aan de hand is en als ze ons verhaal hoort zegt ze dat we op een terrein staan van een hotel, en dat ze daar regelmatis de auto 's laten wegslepen en je hem tegen betaling kunt ophalen, balen! We bellen met het nr dat ze ons aanwijst en idd de auto staat ergens anders, tot 04.00u kan hij worden opgehaald tegen 'n betaling van $305,00. Wat moet moet, de mannen vragen aan iemand die in een auto van AAA zit waar het adres is wat we hebben opgekregen, hij biedt aan om 1 van ons daar heen te brengen om die auto terug te krijgen, R2 gaat met hem mee en na ca 'n half uurtje belt hij ons dat hij er inmiddels is, maar diegene nog moet komen die hem de auto overhandigd. Na ongeveer een nalf jur belt hij weer, de man is er en is de papieren aan het invullen. Wij gaan dan maar bij de Peppermill wat drinken tijdens het wachten. Daar spreken we de vrouw weer die ons buiten had aangesproken en het meisje dat ons bedient, zij vinden het allebei zo erg wat ons is overkomen. Eindelijk om 1.30 smst Rene dat hij er aan komt. Wij gaan buiten wachten en na een goed kwartier komt hij eraan, 345$ lichter, omdat hij ook de man wat geld heeft gegeven, die zo netjes bij hem was gebleven de hele tijd, vanwege de ongure omgeving en zo. We zijn blij dat alles achter de rug is en rijden terug naar het hotel, waar we doodmoe naar bed gaan. Deze avond hebben we gegokt (met parkeren) en verloren...;(

• 20 Mei 2013 - 22:11

Suus:

Whahahahhahahahahahaahah! Waaaaaat eerrrruuugggg! :):):) gelukkig is hij weer terecht ;-)

• 21 Mei 2013 - 03:44

Rika:

Hoi, je moet in Vegas de Monorail of het busje nemen daarmee kom je overal. Rijden is niet makkelijk daar.En doe voorzichtig om met vreemde mensen in de auto te stappen.