Florida februari 2015 - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Yolanda Landman - WaarBenJij.nu Florida februari 2015 - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Yolanda Landman - WaarBenJij.nu

Florida februari 2015

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

03 Februari 2015 | Verenigde Staten, Miami

Maandagochtend, al weer vroeg wakker, ondanks de oordopjes toch wat last gehad van het verkeer buiten. Bijtijds opgestaan, koffers ingepakt, voor zover dat al niet was gebeurd en rond 8.15u klaar voor vertrek nog ff lekker op de iPad, tot M en R2 komen kloppen op de deur. We gaan benefen bij de lobby ons "ontbijtje" nuttigen, er is koffie, thee, mueslireepjes, chocolademuffins en appels. We nemen van alles wat en gaan naar buiten om het op te eten. Nog even naar de buurtsuper aan de overkant wat donuts en nootjes gehaald voor vanmiddag en in t vliegtuig. Daarna de koffers gehaald en ik vraag R2 of hij even wil kijken of we misschien vertraging hebben. Hij ziet op zijn iPhone dat er bij onze vlucht staat:12.00P, we schrikken er n beetje van, betekent dat nu dat we om 12 uur al gaan vertrekken, of moeten inchecken, we weten het niet...we gaan nu maar snel op weg, het begint net te regenen en het is ook best drukkig op de weg. In de auto ktijgt R2 een telefoontje, JAF..horen we, het blijkt dat ons vliegtuig vertraging heeft tot 12.00u morgenmiddag. Op Miami airport zullen we verder horen naar welk hotel we gaan voor overnachting etc. Na de eerste schrik rekenen we ons al rijk met schadevergoeding en/of tickets voor een volgende vakantie, maar eerst maar eens horen hoe of wat. Bij Miam int airport is het inmiddels droog en schijnt de On alweer, we brengen de auto naar Alamo en gaan met de monorail naar de vertrekhal. We zijn een van de eersten, dus dat is fijn, helaas nog wavhten tot een uur of twaalf dan zullen we verder worden geholpen. Ik ga maar ergens een bankje opzoeken en lees wat voor een half uur, voor mijn rug is al dat staan en lopen niet echt geweldig. Het wordt al drukker en we kletsen ocer en weer met andere passagiers die net als wij met deze vlucht mee hadden gemoeten. Als om 12.10 eindelijk de eerste JAF medewerkers komen moeten we wat formulieren invullen en horen we dat we naar het Mariott Courtyard worden gebravht, bonnen krijgen om te lunchen, avondeten en ontbijten. We gaan met een froepje van n man of 20 een shuttlebus is die ons brengt bij Mariott vlakbij het airport, daar aangekomen hiren wij dat dit niet het goede hotel is dus alle koffers weer ingeladen en terug naar t vliegveld. Daar mieten we zeker zo'n 35 min wachten tot eindelijk een busje komt met het goede hotel en de 10 mensen die er nog staan, (de anderen zijn inmiddels of zelf met taxi of ergens anders heen), stappen in dit busje en we rijden vlak erna langs een andere halte waar we nog tientallen mensen van onze vlucht zien staan wachten...wij hebben dus geluk. Na zeker een half uur rijden komen we eindelijk bij het Mariott Courtyard hotel aan. We checken in en hebben prachtige kamers, kleden ons lekker om en gaan heerlijk bij het zwembad liggen, waar wel 4(!!) ligbedden staan. En dat voor zo'n groot hotel...er liggen al 2 jongelui die toevallig achter ons in de rij hadden gestaan bij het vliegveld. Het is heerlijk in de zon en het water is ook erg lekker, na het zwembad duiiken we met zijn vieren de whirlpool in, he lekker! We blijven die middag tot de zon achter een boom verdwijnt in de zon liggen, dan gaan we naar boven en spreken over een goed uur weer af. Eerst afspoelen en omkleden en ff lekker rusten, daarna gaan we naar de lobby en als we weer bij elkaar zijn lopen we naar de mall hier dichtbij. Nog even lekker geshopt en rondgekeken, daarna een cocktail gedronken bij Earls. Als we die ophebben, ze waren echt heel lekker, lopen we naar het nabijgelegen Cheesecake Factory, een restaurant wat we wel al regelmatig gezien hebben maar nog niet kennen. We krijgen er een tafel in een apart gedeelte, waar het niet zo fris is door de airco. M en R2 bestellen gefriteurde shrimps met frietjes en coleslaw, R1 neemt een hamburger met friet van zoete aardappel en ik heb kippenborst met krokante korst van cheddarkaas en spaghetti in tomatensaus. Vooraf nemen we weer 2 verschillende Flat Breads, net als gisteravond, om samen te delen. Erbij weer een fles heerlijke witte wijn. Het eten is erg lekker, maar ook weer heel erg veel..van te voren hadden we wel laten merken trek te hebben, maar zo'n trek nu ook weer niet. Geen toetje dus dit x, maar we lopen naar de espressobar aan de overkant. Helaas, goede koffie in de VS is heel moeilijk te vinden. Daarna lopen we rustig terug naar het hotel, we bestellen nog 2 flessen witte wijn, met de vouchers die we hadden gekregen om te lunchen (heeft dit hotel niet) en het diner. We houden elk nog wat dollars over wat we dan morgen wel weer gaan gebruiken met het ontbijt. We maken het niet al te laat die avond, de volgende morgen moeten we bijtijds op, want we willen een vroege shuttelbus naar het vliegveld nemen...

Verslag uit: Verenigde Staten, Miami

Florida januari 2015

Vorige week kwam zo maar inene het idee op om in de koude wintermaanden een reisje naar de zon te boeken. We gingen eerst kijken naar de Kaapverdische Eilanden, maar omdat dit toch een beetje prijzig was kwam onze keuze al snel uit op Florida. Beetje brainstormen van hoe en wat daar te doen en rondvragen of we een stel met ons mee konden laten gaan. Bij onze 1e keuze, Rene en Martine, was het eigenlijk al direct raak. Binnen een week na het idee werden de tickets naar Miami al geboekt. Buitenkansje om met Arkefly te gaan voor 399€ pp. Omdat we alle 4 al eerder in Florida zijn geweest en daar het eea hebben gezien willen we nu helemaal naar Key West om daar wat dagen te blijven rondhangen en verder willen we een week een huis gaan boeken aan de Mexicaanse kust in de buurt van Napels, Coral Cable of Sanibel Island. Hotel in Key West geboekt voor 3 nachten: check! We hebben een aantal villas op het oog in Cape Coral, we willen daar zo'n 9 dagen blijven en hebben een optie op Villa Willy, die naar ons idee redelijk in prijs is!! Nu even wachten op confirmation van Simone! ook de ESTA gecontroleerd op geldigheid: check! We gaan lekker ;). Vandaag eindelijk villa Willy geboekt en betaald, voor 10 dagen. Nu nog hotelletje zoeken voor aankomstdag, in de buurt van Miami en de laatste nacht, dat zal dan misschien Ft Lauderdale worden. Heerlijk vooruitzicht!