Florida februari 2015 - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Yolanda Landman - WaarBenJij.nu Florida februari 2015 - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Yolanda Landman - WaarBenJij.nu

Florida februari 2015

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

02 Februari 2015 | Verenigde Staten, Fort Lauderdale

Vannacht toch wel weer redelijk doorgeslapen, we worden eigenlijk wakker gemaakt door de telefoon die gaat, toch niet weer he...en ja hoor even later zelfs nog 2x, dan de hoorn er maar afgegooid. Als we opstaan is het wat bewolkt buiten, wordt dus niet even lekker zwemmen zoals gedacht, dan maar onder de douche gestapt en even later appt M al wat we gaan doen met de koffers, alles in de auto vast of eerst ontbijten. We besluiten de auto vast in te laden en dan naar de receptie om uit te checken. Zij raadt ons even verderop een restaurant aan die goede american breakfast serveert. We lopen erheen en gaan boven aan een tafeltje zitten. Omdat het nogal winderig is en de tent helemaal open zitten we nogal in de wind, niks aan te doen, we moeten toch eten. We bestellen alle vier een normaal ontbijtje wat bestaat uit 2 scrambled eggs, toost en een bakje vers fruit en of home fries, met koffie/thee. R2 neemt er ook nog bacon bij. De thee is ietwat lauwig, maar verder smaakt alles prima. Na het ontbijt gaan we maar met de auto alvast op weg naar het volgende hotel, ook hier in Ft Lauderdale. Daar we vandaag met de watertaxi willen kunnen we die misschien van daar af beginnen. Het hotel blijkt verder weg dan we dachten en al lopend vandaar naar de watertaxi kan al helemaal niet. De kamers zijn natuurlijk nog niet klaar, maar we mogen wel de koffers en belangrijke spullen bij de receptie achterlaten, dat is fijn! We rijden dan terug naar ons vorige hotel en parkeren dan de auto daar, gratis, en lopen naar de halte nr 8 vd watertaxi. De hele dag gebruiken we om met de boten te varen, via het kanaal, langs prachtige huizen en jachten, naar het Hilton, waar we moeten overstappen en ruim een uur moeten wachten om de volgende naar Hollywood te nemen. We gaan maar naar de bar vh hotel en drinken daar een kop koffie. Rond 13.15u komt onze taxi, we zitten lekker voorop, buiten in de wind en soms het zonnetje, gelukkig is de tempertuur wel lekker. We komen langs de grote cruiseschepen, en langs zones waar manatees rondzwemmen, helaas zien we er geen. In Hollywood stappen we uit, we hebben zo'n 3 kwartier, we lopen lekker naar het strand, dat ziet er goed uit, het is er best druk eigenlijk op de boulevard en terrasjes. We halen een broodje bij subway en gaan dan terug naar de halte, waar we in de zon onze broodjes opeten. Daarna weer met de boot terug om ergens anders over te stappen om naar down town te varen, langs inmense villas en enorme jachten, van biljardairs en miljonairs, hier echt geen crisis dus in ft Lauderdale, onderweg nog een grote leguaan gespot, die vanuit het water een stellage op waggelt. In down town gaan we nog even een stukje rondlopen, veel winkeltjes, gallery's en bars, ziet er gezellig uit wel, maar niet echt heel byzonder, vinden wij. We drinken nog een borrel en spreken dar een amerikaan, met een hollndse moeder en amerikaanse vader, die al vanaf zijn2e in amerika woont, maar toch nog ardig nederlands spreekt. Daarna met weer een andere boot helemaal terug naar halte 9, dit is een endje verder dan waar onze auto staat, maar als we bij het Hilton daar uitstappen hoten we dat er een klein bootje komt over 10 min die ons weer kan afzetten in de buurt bij de auto, dus eerst allemaal maar even geplast in het Hilton en daarna gewacht op de boot, ik ben blij om straks het hele eind niet te hoeven lopen met mijn zere rug/bil en been!! Het is inmiddels al bij achten en dus ook donker en als het bootje komt zwaaien we, zodat ze ons zien staan, de boot seint terug ten teken dat ze ons gezien hebben! Dan nog een laatste stukje teruglopen naar de auto en een restaurant zoeken, we vinden er 1 niet ver weg, Season52. We hebben daar heerlijk gegeten, vooraf gezamenlijk 2 dunne plakken soort brood, belegd met sla,mozzarella, en knoflook en 1 met beef en blauwe kaas. Daarna hebben R2 en M lamsrek met groenten en geroosterde aardappeltjes, en R en ik een filet mignon met groente, geroosterde tomaat en ook gerosterde aardappeltjes, echt heerlijk, dan een espresso'tje en daarna kwam Chris, onze ober aan met allemaal glaasjes met heerlijke dessertjes, waarvan we er alle 4 een uitkozen, Superlekker! Daarna met de auto terug naar ons laatste hotel, omdat het al 22 u geweest was vreesden we dat de receptie dicht was, maar gelukkig konden we nog geholpen worden en haalden we onze bagage bij ze op. De kamers zien er prima uit, een latste nachtje slapen hier en dan morgenochtend richting vliegveld...het is bijna om onze heerlijke vakantie hier...

• 02 Februari 2015 - 05:43

Lauret:

Weer elke dag genoten van je reisverslag, Yolan!! Goeie reis terug! Xxx Lau

• 02 Februari 2015 - 08:28

Meta:

hoi allemaal, jammer dat het weer voorbij is, maar volgens mij hebben jullie het heel leuk gehad toch!
    goeie vlucht! xxMeta

Verslag uit: Verenigde Staten, Fort Lauderdale

Florida januari 2015

Vorige week kwam zo maar inene het idee op om in de koude wintermaanden een reisje naar de zon te boeken. We gingen eerst kijken naar de Kaapverdische Eilanden, maar omdat dit toch een beetje prijzig was kwam onze keuze al snel uit op Florida. Beetje brainstormen van hoe en wat daar te doen en rondvragen of we een stel met ons mee konden laten gaan. Bij onze 1e keuze, Rene en Martine, was het eigenlijk al direct raak. Binnen een week na het idee werden de tickets naar Miami al geboekt. Buitenkansje om met Arkefly te gaan voor 399€ pp. Omdat we alle 4 al eerder in Florida zijn geweest en daar het eea hebben gezien willen we nu helemaal naar Key West om daar wat dagen te blijven rondhangen en verder willen we een week een huis gaan boeken aan de Mexicaanse kust in de buurt van Napels, Coral Cable of Sanibel Island. Hotel in Key West geboekt voor 3 nachten: check! We hebben een aantal villas op het oog in Cape Coral, we willen daar zo'n 9 dagen blijven en hebben een optie op Villa Willy, die naar ons idee redelijk in prijs is!! Nu even wachten op confirmation van Simone! ook de ESTA gecontroleerd op geldigheid: check! We gaan lekker ;). Vandaag eindelijk villa Willy geboekt en betaald, voor 10 dagen. Nu nog hotelletje zoeken voor aankomstdag, in de buurt van Miami en de laatste nacht, dat zal dan misschien Ft Lauderdale worden. Heerlijk vooruitzicht!