Florida januari 2015 - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Yolanda Landman - WaarBenJij.nu Florida januari 2015 - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Yolanda Landman - WaarBenJij.nu

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

01 Februari 2015 | Verenigde Staten, Fort Lauderdale

Vannacht bijna geen oog dicht gedaan, zo'n jeuk van die bultjes op mijn lijf..hopenlijk snel beter. Om 7u alweer aan het schrijven, komt goeduit, want we gaan straks hier weer weg en we moeten dus nog het eea doen. We ontbijten voor de allerlaatste keer hier buiten bij het zwembad. Het is wat behelpen, want wel vers brood en kaas, maar verder iser niet veel meer. Na het eten alle spullen opgeruimd, bbq is schoon en koelkast leeggehaald. Ook de bedden zijn afgehaald, dus dan kan de auto ingeruimd en rond 9.15u gaan we op weg naar de andere kust. We willen eerst nog naar Corkscrew Sanctuary, wat toch een klein beetje op de weg ligt, bij afslag 111 moeten we afslaan en dan is het nog ca 25 mile. Het weer is heerlijk al en als we er aan komen is het nog niet druk. We nemen de trail van zo'n 3 mile, en lopen over een soort van verhoogde houten vlonder langs aleemaal mooi natuurschoon waarin zich wilde dieren en mooie planten en bomensoorten bevinden. We zien vlinders, ibissen en andere vogelsoorten, een havik, bonte specht, 3 aligators, slangen, schildpad en een orchid spider. Ook, en dat is heel byzonder een mooie orchidee soort, die normaal pas in juli/augustus bloeit maar nu een bloem heeft. We maken natuurlijk heel veel foto's en na zo'n 2 uurtjes lopen zijn we klaar. Daarna langs de boetenmarkt gelooen, deze staataan het begin van het park en daar naar de Florida panther gekeken, die speciaal voor vandaag in een grote kooi zit en je er foto's van kunt maken, net als de leguaan. En mooi beest, net zoeen als die we in Kwy West ook al in het wild hadden gespot. Ook is er nog een stinkdiertje die we kunnen aaien, echt schattig, maar hij stinkt best wel, zoals zijn naam al deed vermoeden! Daarna gaan we verder op doorreis naar Fort Lauderdale, via een afgelegen weg worden we kilometers verder naar de I75 geleid, rond een uur of 4 zijn we bij de Sawgrass Mills, 1 van Florida's grootste malls. We gaan weer elk onze eigen weg en spreken rond kwart over 5 weer af. Het is onwijs druk en inmens groot, zodat we dat in die korte tijd nooit kunnen bekijken allemaal, toch nog het eea kunnen kopen, mijn rug speelt nog steeds erg op, wat het lopen mij de hele dag al niet makkelijk maakt.om half 6 zijn we allemaal weer klaar om te vertrekken naar ons nwe hotel, Summerland Suites, het blijkt een mooi hotel vlakbij de kust, we hebben allebei een studio, boven elkaar, ziet er priima uit, zwembadje voor de deur...! We gaan eerst ff lekker uitrusten, pas om 19u gaan we op zoek naar Cafe CostaBlanca, op aanraden vanhet vrouwtje achter de receptie. We moeten een uur wachten, zo druk is het, we zitten lekker aan de bar tot we aan tafel kunnen. R2 heeft vooraf carpaccio, wij brie in filodeeg, metvers fruit, salade, walnootjes en berry-jam, echt superlekker. Er wordt ook nog een schaal met broodjes pesto gebracht! Als hoofdgerecht hebben de mannen eend, met groenten in teryakisaus en frietjes, en de vrouwen hebben kiofilet met een korst van geitenkaas en walnoot, met mashed potatoes, uitjes in balzamicosaus en sla, ook dat alles is echt top, fles witte wijn erbij! Een espresso toe, maar omdat die niet al te best smaakte hoefden wij het niet te betalen, dat viel weer mee. Na het eten terug naar het hotel gelooen, er staat een frisse wind en we zijn blij als we er zijn, we gaan ieder onze eigen studio in en spreken af coor morgenochtend, dan gaan we eerst zwemmen en dan met de watertaxi Ft Lauderdale verkennen! leuk..!

• 01 Februari 2015 - 14:12

Frank:

Hoi allemaal,

Klinkt nog steeds allemaal erg goed. Als ik het zo lees is er veel meer natuur en wilde dieren dan ik eerst dacht. Komt goed uit voor september. Alligators en leguanen moeten wij natuurlijk ook gaan zien. Die wandelpaden zijn goed aangelegd met verhoogde boardwalks. Malls, daar zullen wij ook wel komen, alleen niet in deze waar jullie nu geweest zijn, Fort Lauderdale zit niet in onze planning.

Veel plezier nog de laatste dagen
    Frank

Verslag uit: Verenigde Staten, Fort Lauderdale

Florida januari 2015

Vorige week kwam zo maar inene het idee op om in de koude wintermaanden een reisje naar de zon te boeken. We gingen eerst kijken naar de Kaapverdische Eilanden, maar omdat dit toch een beetje prijzig was kwam onze keuze al snel uit op Florida. Beetje brainstormen van hoe en wat daar te doen en rondvragen of we een stel met ons mee konden laten gaan. Bij onze 1e keuze, Rene en Martine, was het eigenlijk al direct raak. Binnen een week na het idee werden de tickets naar Miami al geboekt. Buitenkansje om met Arkefly te gaan voor 399€ pp. Omdat we alle 4 al eerder in Florida zijn geweest en daar het eea hebben gezien willen we nu helemaal naar Key West om daar wat dagen te blijven rondhangen en verder willen we een week een huis gaan boeken aan de Mexicaanse kust in de buurt van Napels, Coral Cable of Sanibel Island. Hotel in Key West geboekt voor 3 nachten: check! We hebben een aantal villas op het oog in Cape Coral, we willen daar zo'n 9 dagen blijven en hebben een optie op Villa Willy, die naar ons idee redelijk in prijs is!! Nu even wachten op confirmation van Simone! ook de ESTA gecontroleerd op geldigheid: check! We gaan lekker ;). Vandaag eindelijk villa Willy geboekt en betaald, voor 10 dagen. Nu nog hotelletje zoeken voor aankomstdag, in de buurt van Miami en de laatste nacht, dat zal dan misschien Ft Lauderdale worden. Heerlijk vooruitzicht!