Florida januari 2015 - Reisverslag uit Cape Coral, Verenigde Staten van Yolanda Landman - WaarBenJij.nu Florida januari 2015 - Reisverslag uit Cape Coral, Verenigde Staten van Yolanda Landman - WaarBenJij.nu

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

30 Januari 2015 | Verenigde Staten, Cape Coral

Vroeg naar bed is vroeg wakker, dus om 7u zit ik alweer te schrijven aan mijn weblogje. Daarna gedoucht en ontbeten. R2 heeft alvast lekkere broodjes meegenomen, dus die worden gesmeerd voor 's middags op het strand. Na het ontbijt als we lekker bij t zwembad zitten komt de vraag blijven we hier tot zondag of vertrekken we zaterdag alvast richting Ft Lauderdale. We hebben alle 4 wel zoiets van hier is het heerlijk, maar als we pas zondag vertrekken hebben we weinig tijd n de andere kust, dus besluiten we om te kijken of we het hotel daar met een nacht kunnen verlengen. Helaas is het vol Odat we 'n ander hotel zoeken en al boeken met een optie op verlengingvan het andere. Dan is het bij 11u en wordt het tijd om naar Sanibel Island te vertrekken, strandtassen, parasols en stoeltjes mee. Bij de lange tolbrug ernaartoe is het al erg druk, we betalen de 6$ en kunnen in de rij langzaamrijdende auto's aansluiten. We slaan op gegeven moment linksaf en zoeken daar een parkeerplaats bij het strand. Gelukkig lukt dat snel en we lopen het stukje naar het strand, waar het tot dan nog niet erg druk is. We gaan heerlijk in de zon, vandaag geen wolkje te bekennen. Het zeewater is nog dris, maar we genieten de hele dag. In de middag onze broodjes salami gegeten, wat aan de waterlijn gelopen, schelpen gezocht...heerlijk! In de namiddag toveren we de zak wijn met plastic bekertjes uit de koelbox en laten die ons goed smaken, ook de bifi worstjes gaan er wel in. R2 gaat het parkeergeld verlengen, zodat we hier ook tijd hebben om te genieten van de zonsondergaang. Helaas komen er dan ook zwarte kleine vliegjes(of zijn het zandvlooien?) die ons constant prikken, we hebben onze kleren al aan maar slaan ook handdoeken om ons heen tegen die prikjes. Op het strand, dat om 16u uitgestorven was, is het weer volgestroom met mensen die net als wij willen genieten van de sunset. Het is werkelijk weer prachtig, we schieten achter elkaar mooie plaatjes van dit alles. Wat een belevenis weer, sunset op Sanibel!! Net als in Napels klappen de mensen hier ook als het schitterende schouwspel afgelopen is...vreemd maar eigenlijk wel een mooie reactie. Dan pakken we alles weer in en gaan met de auto van het eiland af, nog even langs de Tanger Outlets die hier vlakbij zitten. Ik heb de hele dag al onwijs last van mijn rug, nou ja meer boven mijn linkerbil, dus het lopen daar gaat niet lekker meer, snel wat shops ingegaan en nog wat leuke spullen gekocht, dan is het mooi geweest en rijden we terug naar de villa, waar we eerst allemaal gaan douchen en dan het eten voorbereiden. Inmiddels is het zo bij negenen als R2 de garnalenspiezen en de tonijnsteak, voor mij, van de bbq haalt. We eten er sla bij, mmm! Na het eten nog een kaasplankje met de sherry en rode wijn die we soldaat maken, het kan niet op. Verder niet veel meer gedaan die avond, we lezen allerlei berichten over 1 of andere mafkees die in NL het 20u journaal zou hebben willen kapen...wat is ditnu weer?? Gelukkig is het met 'n sisser afgelopen! Het is wel heel lekker nog buiten, maar om 23.15u vinden we het allemaal welletjes en gaan we onze mandjes weer opzoeken. Morgen dus onze laatste dag hier en dan willen we nog genieten van nog een dagje Sanibel...

Verslag uit: Verenigde Staten, Cape Coral

Florida januari 2015

Vorige week kwam zo maar inene het idee op om in de koude wintermaanden een reisje naar de zon te boeken. We gingen eerst kijken naar de Kaapverdische Eilanden, maar omdat dit toch een beetje prijzig was kwam onze keuze al snel uit op Florida. Beetje brainstormen van hoe en wat daar te doen en rondvragen of we een stel met ons mee konden laten gaan. Bij onze 1e keuze, Rene en Martine, was het eigenlijk al direct raak. Binnen een week na het idee werden de tickets naar Miami al geboekt. Buitenkansje om met Arkefly te gaan voor 399€ pp. Omdat we alle 4 al eerder in Florida zijn geweest en daar het eea hebben gezien willen we nu helemaal naar Key West om daar wat dagen te blijven rondhangen en verder willen we een week een huis gaan boeken aan de Mexicaanse kust in de buurt van Napels, Coral Cable of Sanibel Island. Hotel in Key West geboekt voor 3 nachten: check! We hebben een aantal villas op het oog in Cape Coral, we willen daar zo'n 9 dagen blijven en hebben een optie op Villa Willy, die naar ons idee redelijk in prijs is!! Nu even wachten op confirmation van Simone! ook de ESTA gecontroleerd op geldigheid: check! We gaan lekker ;). Vandaag eindelijk villa Willy geboekt en betaald, voor 10 dagen. Nu nog hotelletje zoeken voor aankomstdag, in de buurt van Miami en de laatste nacht, dat zal dan misschien Ft Lauderdale worden. Heerlijk vooruitzicht!