Florida januari. 2015 - Reisverslag uit Cape Coral, Verenigde Staten van Yolanda Landman - WaarBenJij.nu Florida januari. 2015 - Reisverslag uit Cape Coral, Verenigde Staten van Yolanda Landman - WaarBenJij.nu

Florida januari. 2015

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

27 Januari 2015 | Verenigde Staten, Cape Coral

Maandagochtend, we hadden al gezien op weeronline dat het vandaag bewolkt zou zijn en dat t gaat regenen, als we net wakker zijn klopt dat allemaal, ineens een fikse bui die het meteen ook fris maakt. Vandaag gaan we naar de outlet, dus maakt het ons niet zoveel uit. We kleden ons aan en ontbijten gewoon buiten omdat de bui alweer over is en we toch overdekt zitten, tussen de wolken komt de zon al weer wat tevoorschijn! We hebben vandaag lekker een gebakken eitje, voor de verandering en behalve brood ook weer yoghurt. De regen blijkt ook al helemaal over en het wordt zwlfs gewoon weer warm, dus met zonnebril op naar Bonita gereden waar de Miramar Outlet is. Het is een goed half uur rijden, maar het is ook redelijk druk op de weg. Als we er zijn spreken we af dat we ieder voor zich gaan winkelen en rond 13u elkaar weer zien, zo gezegd zo gedaan. Het grijsgehalte daar is vrij hoog, het zijn vnl overwinteraars die daar lopen te shoppen. Met was tassen nieuw spul zitten wij om 13u in het zonnetje te wachten en zo'n 15 minuutjes later zijn ook R2en M er, we gaan vlakbij bij Subway een broodje eten, de mannen met kip teryaki en de vrouwen met tonijn. Daarna nog ruim een uur om verder te shoppen en om een uur of 3 zien treffen we elkaar weer vlakbij de auto en rijden we terug naar Cape Coral. Daar aangekomen willen we even kijken waar het strandje ligt wat ons werd verteld door Britta, we vinden wel de haven, waar we er even uitgaan. Er zit een visrestaurant water gezellig uitziet en een leuk buitenterras bij zit, dan lopen we even langs de haven waar enorme jachten liggen en een klein aantal winkeltjes en wat grotere hotels zijn. Ziet er mooi uit, maar echt een strandje hebben wij niet gezien. Door de mooie wijk met schitterende villas die veelal aan het water, soort eilandjes, liggen gaan we terug naar onze eigen Villa Willy. Daar bij het zwembad nog heerlijk gezeten en wijntje gedronken. Die avond eten we zalm met caprese en we hebben nog een meloen, maar bij gebrek aan rauwe ham (kennen ze hier niet echt) eten we die maar zo, in kleine stukjes op. Was weer erg lekker allemaal! We hebben trouwens voor het eerst wel binnen gezeten omdat we het wat aan de frisse kant vonden. Die avond lekker gekletst en rond 23u ga ik vast naar onze kamer, omdat ik last heb van mijn rug, ook door die barkruk waar ik op zit, niet veel later gaan ook de anderen....

Verslag uit: Verenigde Staten, Cape Coral

Florida januari 2015

Vorige week kwam zo maar inene het idee op om in de koude wintermaanden een reisje naar de zon te boeken. We gingen eerst kijken naar de Kaapverdische Eilanden, maar omdat dit toch een beetje prijzig was kwam onze keuze al snel uit op Florida. Beetje brainstormen van hoe en wat daar te doen en rondvragen of we een stel met ons mee konden laten gaan. Bij onze 1e keuze, Rene en Martine, was het eigenlijk al direct raak. Binnen een week na het idee werden de tickets naar Miami al geboekt. Buitenkansje om met Arkefly te gaan voor 399€ pp. Omdat we alle 4 al eerder in Florida zijn geweest en daar het eea hebben gezien willen we nu helemaal naar Key West om daar wat dagen te blijven rondhangen en verder willen we een week een huis gaan boeken aan de Mexicaanse kust in de buurt van Napels, Coral Cable of Sanibel Island. Hotel in Key West geboekt voor 3 nachten: check! We hebben een aantal villas op het oog in Cape Coral, we willen daar zo'n 9 dagen blijven en hebben een optie op Villa Willy, die naar ons idee redelijk in prijs is!! Nu even wachten op confirmation van Simone! ook de ESTA gecontroleerd op geldigheid: check! We gaan lekker ;). Vandaag eindelijk villa Willy geboekt en betaald, voor 10 dagen. Nu nog hotelletje zoeken voor aankomstdag, in de buurt van Miami en de laatste nacht, dat zal dan misschien Ft Lauderdale worden. Heerlijk vooruitzicht!