Florida januari 2015 - Reisverslag uit Cape Coral, Verenigde Staten van Yolanda Landman - WaarBenJij.nu Florida januari 2015 - Reisverslag uit Cape Coral, Verenigde Staten van Yolanda Landman - WaarBenJij.nu

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

25 Januari 2015 | Verenigde Staten, Cape Coral

Zaterdagochtend, om 7.00u gaat de telefoon dus zijn we klaarwakker, lolbroek die ons wakker belde...Rond half 8 maar opgestaan, we moeten immers weer verder reizen. Koffers ingepakt en daarna naar de lift waar we toevallig Rene2 en Martine ontmoeten. Alles weer de auto in en op weg naar MacDonalds waar we ons ontbijtje gaan nuttigen: pancakes, gebakken eitje, soort hamburgertje, scone en jus, thee/koffie. We eten niet alles op hoor, veel te veel. Dan weer de auto in en de Tamiami trail op richting Captain Jack's radarboten in de Everglades. De weg is vrij saai, vooral in t begin, ook het weer is nig niet je van het, redelijk bewolkt, maar niet koud. Hoe langer we rijden hoe beter het weer en we krijgen zin in de boot. Het is vrij rustig nog als we er aankomen. We kunnen eerst een klein kroko'tje aaien en basthouden en maken daar uiteraard wat foto's en filmbeelden van, dan roept Jeremy ons en kunnen we met z'n viertjes bij hem de boot in, Martine en ik gaan voorin zitten en de mannen daarachter. Het is onwijs gaaf in de boot, helemaal als hij flink gas geeft, we doen wel de oorbeschermers op, want het maakt een herrie! We kunnen mooie foto's maken als we door de mangroves varen en Jeremy ons laat kennis maken met een roedel wasbeertjes, die zelfs tot op de rand van onze boot komen, echt schattig. Daarna weer wat gevaren, helaas geen krokodillen gezien, maar wat een leuke ervaring. Met onze kaartjes van de boot mogen we ook de sanctuary in, een paar mile verderop, dat lijkt ons wel wat dus rijden we erheen en zien we kroko's in de vijver, tijgers, panthers, otters e.d. Allemaal in een veilige omgeving, waar ze redelijke vrijheid hebben omdat ze waarschijnlijk in de natuur niet meer kunnen overleven. Na dit alles gaan we verder, onderweg nog even gegeten bij een leuk restaurant, Gators Cross Roads, echt een bikers & motor stop, maar we hebben er heerlijke broodjes met tunasalad /worstjes gegeten en french fries. Na deze lunch richting Napels, waar opmerkelijk genoeg de lucht gewoon weer blauw en de temperatuur rond 23* is. Het is er erg druk, en met de vele stoplichten doen we er best lang over, maar zo rond half 5 komen we eindelijk in Cape Coral bij onze mooie villa aan! Ziet er prachtig uit allemaal en als de auto is uitgeladen gaan we eerst heerlijk bij het, met gaas omheinde, zwembad zitten. Water is erg fris, maar 20* dus zwemmen komt er niet van. Na een lekker wijntje en corona gaan we maar eens boodschappen doen, we moeten tenslotte nog eten vanavond, we rijden over de tolbrug naar de Wallmart en slaan daar voor de eerste dagen eten en drinken in. Inmiddels is het alweer donker buiten, snel op naar huis en Rene2 ontfermd zich over het eten, vnl de buitenkeuken! Die avond eten we heerlijke Sirloin steak, gepofte aardappel met knoflookboter en caprese, daarbij een lekkere witte chablis uit een schattige kruik van 3l. Na dit lekkers nog even gezellig met z'n allen buiten gezeten tot het tijd wordt voor onze mandjes, het is weer spannend hoe deze bedden zullen liggen...

• 25 Januari 2015 - 15:48

Irma:

Leuk om te lezen hoor. Jullie maken weer een hoop mee. Jammer dat jullie geen krokodillen hebben gezien tijdens jullie boottocht.
    Zie dat de dames de oorbescherming hebben afgedaan voor de foto hihi.

Veel plezier.
    Xx

Verslag uit: Verenigde Staten, Cape Coral

Florida januari 2015

Vorige week kwam zo maar inene het idee op om in de koude wintermaanden een reisje naar de zon te boeken. We gingen eerst kijken naar de Kaapverdische Eilanden, maar omdat dit toch een beetje prijzig was kwam onze keuze al snel uit op Florida. Beetje brainstormen van hoe en wat daar te doen en rondvragen of we een stel met ons mee konden laten gaan. Bij onze 1e keuze, Rene en Martine, was het eigenlijk al direct raak. Binnen een week na het idee werden de tickets naar Miami al geboekt. Buitenkansje om met Arkefly te gaan voor 399€ pp. Omdat we alle 4 al eerder in Florida zijn geweest en daar het eea hebben gezien willen we nu helemaal naar Key West om daar wat dagen te blijven rondhangen en verder willen we een week een huis gaan boeken aan de Mexicaanse kust in de buurt van Napels, Coral Cable of Sanibel Island. Hotel in Key West geboekt voor 3 nachten: check! We hebben een aantal villas op het oog in Cape Coral, we willen daar zo'n 9 dagen blijven en hebben een optie op Villa Willy, die naar ons idee redelijk in prijs is!! Nu even wachten op confirmation van Simone! ook de ESTA gecontroleerd op geldigheid: check! We gaan lekker ;). Vandaag eindelijk villa Willy geboekt en betaald, voor 10 dagen. Nu nog hotelletje zoeken voor aankomstdag, in de buurt van Miami en de laatste nacht, dat zal dan misschien Ft Lauderdale worden. Heerlijk vooruitzicht!