Florida januari 2015 - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Yolanda Landman - WaarBenJij.nu Florida januari 2015 - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Yolanda Landman - WaarBenJij.nu

Door: Yolanda

Blijf op de hoogte en volg Yolanda

22 Januari 2015 | Verenigde Staten, Key West

Na weer een heerlijke nacht slapen weer bijtijds wakker en meteen aan het schrijven gegaan. Daarna een heerlijke douche en de ontbijttafel op het balkon in orde gemaakt. We maken gekookte eitjes en eten het brood wat we bij de publix hebben gehaald, met ham, kaas en ei en de lekkere yoghurt met key lime pie smaak, mmm. Het is vandaag heerlijk weer, gewoon al warm in de zon dus besuiten we naar het strand te gaan. Martine had opgezocht waar de mooiste stranden van de Keys liggen en dus gaan we naar Key Bahia Honda op zo'n 40 min rijden. Tassen gepakt, stoeltjes mee en hop de auto in. Onderweg zien we nog 2 leguanen lopen een 'n dood wasbeertje liggen. Het lijkt toch wel iets verder dan we hadden gedacht maar uiteindelijk zien we de afslagen draaien we het park op, betalen 10$ en kunnen kiezen uit 3 stranden. We rijden naar een parkeerplaats en gaan op zoek naar een strandje. We kiezen het strand met uitzicht op de oceaanen niet op de oude spoorbrug, want even verderop is daar ook de weg en hoor je het verkeer. Het strandje is niet heel groot, wel wit zand en ziet er mooi uit, er ligt wel veel zeewier op het zand maar daar stappen we overheen. Handdoeken en stoeltjes worden uitgestald en we zijn er klaar voor. Wat heerlijk die zon op je huid, het wordt al drukker op t strandje maar er is ruimte genoeg. De mannen gaan een stuk lopen om te zien hoe de andere stranden zijn. Na een poos komen zij terug, het verste strand hebben zij niet bereikt dat was even te ver, wel wat vogels gespot en een goede indruk vh eiland gekregen. Voor de lunch gaan we naar het restaurantje bij de parkeerplaats, de mannen nemen een hamburger en Martine en ik een tonijnsalade. We vinden buiten 4 stoeltjesen gaan daar lekker onze lunch opeten. Als we net klaar zijn en nog wat kletsen horen we iemand zeggen dat er wat zwemt in het water, een manatee of een kleine haai en we zien idd allemaal mensen met camera's staan dus wij ook kijken en zagen een enorme manatee zwemmen onder een boot op zoek naar...vers water..Iemand draaide een kraantje open en hij kwam met zijn bek uit het water en begon lekker te drinken! Snel een paar fotos genomen en daarna de spullen gepakt om met de auto het andere strand op te zoeken, was nog ff een stukje rijden, maar zeker de moeite waard. Een langerekt wit strand wat er schitterend uitzag, dus daar ook nog heerlijk 'n paar uurtjes geweest. Rond 16.00u teruggereden naar ons appartement waar we meteen het zwembad opzochten. Het water was heerlijk en de hottub nog lekkerder. Het zand eraf gespoeld en schoon weer terug naar onze kamers. Omkleden en heerlijk op het balkon wat gedronken. Die avond hebben we gegeten bij Duffy, wel eerst weer even wachten ivm de drukte, maar hier in Amerika eet men al vroeg, dus rond half acht is de grootste meute klaar en kregen we een tafeltje. Wij begonnen met wat apetizers: stukjes krokodillevlees met n sausje en kippenvleugeltjes met buffalosaus. Die krokodil was zalig, maar die buffalosaus op de kip was werkelijk zo vies en heet dat we dat hebben laten staan. Daarna 'n bord salade en kregen er een lekker brood bij met boter, daarna had Rene1 stuffed shrimps, gevuld met krab, Rene2 en Martine hadden knoflook shrimps en ik had ossenhaaspuntjes met teryakisaus, allemaal een baked potato erbij, echt superlekker weer! Na het eten nog naar Duvalstreet gelopen en weer genoten van de gezelligheid daar, al leek het wat minder druk dan gisteren. Om 22u waren we weer bij de auto en reden we terug naar huis, alwaar we nog even op het balkon nakletsten met een wijntje...

• 22 Januari 2015 - 14:28

Meta:

Hoi allemaal, zo te lezen gaat het prima, geniet er maar van, het is hier steenkoud....
    liefs Meta en Rein xx

• 22 Januari 2015 - 15:12

Ilse:

Hoi luitjes,
    Wat gaaf om een manitee te hebben gezien! Wij hebben wel heel wat alligators gezien, maar nooit gegeten. Waar smaakt het naar? Of overheerst de saus zo dat je het niet meer proeft? Bij die dolfijnen research centrum heb ik gezwommen met de dolfijnen! Oude meuk, maar ze doen goed werk! Veel plezier nog en groetjes xxx

• 22 Januari 2015 - 21:35

Suus :

Fried shrimp, stuffed shrimp, shrimp salad, baked shrimp, shrimp cocktail ;-)

Verslag uit: Verenigde Staten, Key West

Florida januari 2015

Vorige week kwam zo maar inene het idee op om in de koude wintermaanden een reisje naar de zon te boeken. We gingen eerst kijken naar de Kaapverdische Eilanden, maar omdat dit toch een beetje prijzig was kwam onze keuze al snel uit op Florida. Beetje brainstormen van hoe en wat daar te doen en rondvragen of we een stel met ons mee konden laten gaan. Bij onze 1e keuze, Rene en Martine, was het eigenlijk al direct raak. Binnen een week na het idee werden de tickets naar Miami al geboekt. Buitenkansje om met Arkefly te gaan voor 399€ pp. Omdat we alle 4 al eerder in Florida zijn geweest en daar het eea hebben gezien willen we nu helemaal naar Key West om daar wat dagen te blijven rondhangen en verder willen we een week een huis gaan boeken aan de Mexicaanse kust in de buurt van Napels, Coral Cable of Sanibel Island. Hotel in Key West geboekt voor 3 nachten: check! We hebben een aantal villas op het oog in Cape Coral, we willen daar zo'n 9 dagen blijven en hebben een optie op Villa Willy, die naar ons idee redelijk in prijs is!! Nu even wachten op confirmation van Simone! ook de ESTA gecontroleerd op geldigheid: check! We gaan lekker ;). Vandaag eindelijk villa Willy geboekt en betaald, voor 10 dagen. Nu nog hotelletje zoeken voor aankomstdag, in de buurt van Miami en de laatste nacht, dat zal dan misschien Ft Lauderdale worden. Heerlijk vooruitzicht!